|
The Conference Board of Canada’s new labour market projection tool, the Model of Occupations, Skills, and Technology (MOST), generates detailed occupational and industry-level...
The Conference Board of Canada | 25 pages |
October 2022
| by Greg Hermus, Duangsuda Sopchokchai
|
|
|
|
Le Conference Board du Canada a lancé un nouvel outil de prévision du marché du travail, le Modèle des professions, des compétences et des technologies. Le Modèle génère des projections...
Le Conference Board du Canada | 25 pages |
October 2022
| by Gregory Hermus, Duangsuda Sopchokchai
|
|
|
|
This project was developed to address the call for a better understanding of the digital skills that Canadian businesses need to thrive in an increasingly digital future, as well...
The Conference Board of Canada | 14 pages |
September 2022
| by Jane Hutchison
|
|
|
|
Ce projet a été lancé pour répondre au besoin exprimé d’approfondir notre compréhension à l’égard des compétences numériques dont les entreprises canadiennes ont besoin pour réussir...
The Conference Board of Canada | 16 pages |
September 2022
| by Jane Hutchison
|
|
|
|
Canadian employers are increasingly thinking about work from a skills perspective. This issue briefing takes a new approach to defining job groupings.
The Conference Board of Canada | 31 pages |
August 2022
| by Nachum Gabler
|
|
|
|
Les employeurs canadiens envisagent de plus en plus le travail sous l’angle des compétences. Ce document propose une nouvelle approche pour définir les groupes d’emplois.
Le Conference Board du Canada | 31 pages |
August 2022
| by Nachum Gabler
|
|
|
|
This issue briefing looks at the retraining required to transition workers from occupations susceptible to automation to rapidly growing occupations in the clean economy.
The Conference Board of Canada | 13 pages |
July 2022
|
|
|
|
Cet exposé des enjeux examine le recyclage professionnel nécessaire pour assurer la transition des travailleurs qui occupent des emplois à risque d’automatisation vers les professions...
Le Conference Board du Canada | |
July 2022
|
|
|
|
This resource provides an overview of the skills needed to adapt and succeed in the world of work, particularly fundamental skills, social and emotional skills, personal management...
The Conference Board of Canada | 5 pages |
July 2022
|
|
|
|
Cette ressource donne un aperçu des compétences nécessaires pour s'adapter et réussir dans le monde du travail, notamment les compétences fondamentales, les compétences sociales...
Le Conference Board du Canada | 5 pages |
July 2022
|
|
|
|
This resource provides an overview of the skills needed to adapt and succeed in the world of work, particularly fundamental skills, social and emotional skills, personal management...
The Conference Board of Canada | 1 page |
July 2022
|
|
|
|
Cette ressource donne un aperçu des compétences nécessaires pour s'adapter et réussir dans le monde du travail, notamment les compétences fondamentales, les compétences sociales...
Le Conference Board du Canada | 1 page |
July 2022
|
|
|
|
This toolkit provides a step-by-step guide to the skills needed to adapt and succeed in the world of work. It contains activities to lead readers through thinking about what skills...
The Conference Board of Canada | 55 pages |
July 2022
|
|
|
|
Cette boîte à outils vous guidera, étape par étape, vers les compétences nécessaires pour vous adapter et réussir dans le monde du travail. Elle renferme des activités qui vous...
Le Conference Board du Canada | 55 pages |
July 2022
|
|
|
|
This issue briefing summarizes the results and take-aways of the Future Skills Centre’s first national summit.
The Conference Board of Canada | 18 pages |
June 2022
| by Heather McIntosh
|
|
|
|
Ce résumé présente les résultats et les points à retenir du premier sommet national du Centre des compétences futures.
Le Conference Board du Canada | 20 pages |
June 2022
| by Heather McIntosh
|
|
|
|
This issue briefing reveals how Black professionals perceive the development, expression, and evaluation of social and emotional skills at work.
The Conference Board of Canada | 16 pages |
April 2022
| by Rachel Smith, Michelle Gorea
|
|
|
|
Cet exposé des enjeux présente la perspective des professionnels noirs à l’égard de l’acquisition, de l’expression et de l’évaluation des compétences sociales et émotionnelles...
The Conference Board of Canada | 16 pages |
April 2022
| by Rachel Smith, Michelle Gorea
|
|
|
|
Social and emotional skills (SES) are critical for success, but most programs that teach them end after high school. So how is the college classroom fostering the development of...
The Conference Board of Canada | Website |
April 2022
| by Erin Macpherson
|
|
|
|
Les compétences sociales et émotionnelles (CSE) sont essentielles au succès, mais la plupart des programmes qui les enseignent se terminent après le lycée. Alors, comment la salle...
The Conference Board of Canada | Website |
April 2022
| by Erin Macpherson, Michelle Gorea
|
|
|